Плавучий кран "Захарій" 18 червня повернувся до будівництва запорізьких мостів. Два дні його транспортували з Херсону, де ремонтували на суднобудівному заводі. За словами Олександра Носика, начальника мостового відділу Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, плавкран ремонтували у Херсоні. Там усунули пошкодження яке кран отримав під час робіт у Запоріжжі, посилили його корпус та конструкції, очистили від наростів, старої фарби та пофарбували у три шари. Капітан крану Сергій Салагар розповідає, що під час транспортування були труднощі з проходженням Каховського шлюзу: "Пройти його потрібно було вночі, тому що вдень він був зайнятий. І щоб не стояти та не чекати, вирішили зайти вночі. На водосховищі було добре, стежили за прогнозом погоди. Але знали, що за нами женеться ураган і на ділянці вище Нікополя, на переході до річкової частини, він нас все ж таки застав". "Вище Тарасівки розпочався сильний вітер, дощ, і ми вже були готові віддавати якоря, тому що неможливо було просуватися вперед. Буря, шторм, качає, обриває, але вдалося подолати майже за два дні", – каже капітан Салагар. Олександр Носик каже, що під час ремонту "Захарія" будівництво мостів не припинялося. Шість секцій, які знаходяться на станції у Кривій бухті на верховому боці, були укріплені та готові до монтажу. Олександр Носик каже: кран потрібно з транспортного стану привести до робочого і з наступного тижня він буде готовий до експлуатації. " Першочергово буде завантажена, змонтована одна з секцій. Потім тимчасові опори, які знаходяться в мене за спиною, і далі будуть вмонтовуватись секції прогонів вантового мосту", – сказав Носик. Нагадаємо, 6 травня плавкран "Захарій", що залучений у будівництві вантового мосту через Дніпро в Запоріжжі, натрапив на підводну скелю. 12 травня кран відправили до Херсона для ремонту на суднобудівному заводі. Що відомо Плавкран “Захарій” має використовуватись для транспортування секцій прогонових прольотів вантового мосту від будівельного майданчика у районі Кривої бухти до опор мосту. Також, завдяки технічним можливостям, LK-800 здатен підіймати конструкції на тимчасові опори для подальшого монтажу. Вантажоспроможність крану сягає 800 тонн. Висота підйому гаку - 80 метрів. Це найбільший плавкран у Європі. Загалом у рамках будівництва вантового мосту планується перевезти 12 конструкцій для верхньої та нижньої гілок мосту. До моменту пошкодження “Захарій” встиг транспортувати з Кривої бухти до будмайданчика на річищі Нового Дніпра одну секцію. 22 квітня 2020 року у Запоріжжі розпочали будівництво мостових переходів через Дніпро. На стартовому етапі на будівництво запорізьких мостів із держбюджету виділили 2,7 мільярда гривень. 24 грудня 2020 року відкрили рух транспорту по верховій частині мостових споруд №1, №2, №3, №4, №5 через Старий Дніпро. Цей міст з'єднує Хортицький мікрорайон Запоріжжя та острів Хортиця. Закінчити роботи на цій ділянці планують до 24 серпня 2021 року. 6 лютого в Запоріжжі почали роботи з монтажу прольотів мосту на споруді №10. Це міст через річку Дніпро, який з'єднує острів Хортиця та центральну частину Запоріжжя.

У Запоріжжя після ремонту повернувся плавкран

Джерело