Під час виїзду із областей, де тривають бойові дії, люди можуть не встигнути взяти необхідні документи або ж загубити їх у поїздці. Втратити папери за будь-яких умов можуть і ті, хто залишився вдома. Про те, як в умовах воєнного стану відновити документи, Суспільному розповіла полтавська юристка Дар’я Маліннікова.

Від 28 лютого Кабінет міністрів України ухвалив постанову про призупинення надання адміністративних послуг на період дії воєнного стану. За словами юристки Дар’ї Маліннікової, це означало, що оформити новий паспорт або відновити документи було неможливо. Нині надання цих послуг поновили.

Разом із тим змінилися окремі процедури. До прикладу, зазначає фахівчиня, якщо закінчився строк дії паспорту, його продовжують замість того, щоб видати новий. Також повернули функцію внесення інформації про дітей у закордонний паспорт батьків для того, щоб неповнолітні громадяни могли їхати разом із ними.

Відновлення документів під час війни: поради полтавської юристки

У разі ж втрати паспорта громадянина України, закордонного паспорта або ж свідоцтва про народження слід, як і до повномасштабної війни, звернутися до поліції із відповідною заявою. Вони мають встановити особу людини. Допомогти у цьому може додаток "Дія", говорить Дар’я Маліннікова.

"Усі відомості будуть у вас зберігатися в електронному форматі. В додатку створений Є-документ, що діє на момент воєнного стану в Україні, він на рівні з паперовим посвідченням особи".

Надалі необхідно звернутися до Державної міграційної служби. Зробити це можна не лише за місцем реєстрації. Усі територіальні органи служби продовжують працювати під час війни. Із переліком та адресами можна ознайомитися тут.

"Для встановлення (документу – ред.) треба подати відповідну заяву, подати документ про звернення та про реєстрацію цієї заяви щодо втрати документів, посвідчення особи чи інших документів, які встановлюють взагалі особу і вже з цими документами звертаються до міграційної служби".

У разі втрати усіх документів, які можуть посвідчувати особу, слід звернутися до поліції, каже Дар’я Маліннікова.

Якщо відновити втрачені документи потрібно за кордоном, необхідно звернутися із заявою до українських консульств у тій країні, де нині перебуває людина. Із собою також слід мати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань про встановлення особи, за наявності оригінал рішення суду про встановлення особи. Якщо відновити документи треба дитині, необхідно подати документ, який засвідчує батьківство або опікунство, зазначає юристка.

За її словами, консульства мають повноваження для оформлення необхідних документів, а саме:

Продовження терміну дії закордонного паспорта; Відновлення паспорту громадянина України; Видача свідоцтва про народження дитини; Довідка про реєстрацію новонародженої дитини. Читайте також: Як убезпечити себе від торгівлі людьми: поради полтавської адвокатки

Джерело